تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۰۷۲۷۲

برگزاری ۱۰ دوره آموزشی صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هنرمندان استان حمایت می‌شود، از برگزاری ۱۰ دوره آموزشی صنایع دستی در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی صنایع دستی با هدف ایجاد تولید ملی و اشتغال‌زایی در روستاهای استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این ۱۰ دوره ۲۵ کلاس تخصصی در تمام شهرستان‌های استان برگزار شد و هنرمندان زیادی در زمینه‌های صنایع دستی گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، کیف‌دوزی، چرم‌دوزی و... آموزش‌های لازم را یاد گرفتند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغالزایی در روستاها است، تصریح کرد: در این دوره آموزشی تاکنون ۴۰۰ نفر آموزش دیده شدند و همه آنها کارت مهارت دریافت کردند.
۱۳۹۵۰۶۰۶۲۱۳۸۳۷۵۷۸۴۹۳۰۰۴
 
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰ دوره آموزشی دیگر برای ۶ ماه دوم سال جهت آموزش همراه با تولید در برنامه این اداره‌کل است که امیدواریم بتوانیم گام موثری در راستای تحقق شعار سال که همان اقتصاد مقاومتی است برداریم.
 
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیاری از هنرهای دستی استان که منسوخ شده بود و رو به فراموشی می‌رفت احیا شدند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد: از تولید‌کنندگان صنایع‌دستی استان مانند، سبد‌بافی، نیی چیت‌بافی، گلیم، گچمه، حمایت می‌شود.
 
وی بیان کرد: در نخستین گام آموزش را به روستاهای استان بردیم و در سال گذشته در ۱۵۰ روستای استان کلاس‌های آموزشی برگزار شده و هنرهای فراموش شده آموزش داده می‌شود.
 
باقری خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند و وام ۱۰ میلیون تومانی تا ۵۰میلیون تومانی  به آنها ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوست
Iran, Islamic Republic of
غیراز. هیچی از..دیدیم تابحال
Iran, Islamic Republic of
لطفا برا کارمندا هم از این کلاسها براشون برگزارکنید که مثل مهارتهای هفتگانه کامپیوتر براشون اجبار بشه که هم به رونق تولیدات کمک بشه هم یه راه درامدی برای کارمندایی باشه که به وسط برج نرسیده باید قرض کنن ....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1